Lejebetingelser

Vores lejebetingelser

Ved handel og leje på denne hjemmeside www.udlejningvest.dk accepterer du automatisk nedenstående lejebetingelser.

Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler hos os.

OBS: DU SKAL LÆSE BRUGS VEJLEDNINGERNE, INDEN DU PÅBEGYNDER AT BRUGE VÆRKTØJET/MASKINERNE. DU FINDER DEM PÅ TRAIEREN!

Lejemålets begyndelse og afslutning:

– Lejemålet påbegyndes og slutter ved udlejers adresse. Lejer betaler således altid leje fra tidspunktet, hvor det lejede forlader udlejers adresse, og indtil det lejede returneres hertil. Lejer afholder altid transportomkostningerne ved det lejedes transport fra udlejers adresse og returneringen hertil. Står udlejer for transporten opkræves lejer betaling herfor.

– Står udlejer for transporten af det lejede, skal en repræsentant for lejer være til stede på lejeadressen ved udlejers ankomst, således at anvisning af det lejedes placering kan finde sted, og instruktion i brug kan gives til lejers repræsentant af fremmødte udlejer.

– Det lejede skal returneres på udlejers adresse inden kl. 8.00 dagen efter, medmindre andet er aftalt. Returnering efter kl 8.00 medfører fakturering af en ekstra lejedag. Materiel kan kun returneres i firmaets åbningstid.

– Efter det lejedes hjemkomst til udlejers adresse finder eftersyn sted inden for rimelig tid. Eventuelle reparationer og rengøring debiteres lejer. Medfører reparationer eller rengøring, at det lejede ikke straks kan genudlejes, hæfter lejer herudover for den normale lejeafgift for det lejede for tiden det lejede undergår reparation eller rengøring.

– Det lejede må ikke flyttes til andre adresser/arbejdspladser end den angivet ved bestilling, medmindre skriftlig aftale med udlejer foreligger.

– Ved misligholdelse af lejeaftalen fra lejers side, har udlejeren ret til uden forudgående varsel, at fjerne det lejede samt kræve erstatning for ethvert tab, som misligholdelsen har påført udlejer.

TRANSPORT AF SLUSHICE MASKINER: Maskinerne må aldrig ligge ned. De skal altid stå oprejst, da de ellers går i stykker!

Beregning af lejen

– Lejeafgiften regnes fra og med den dag det lejede forlader udlejers adresse og til og med det lejede er returneret til udlejers adresse.

– Lejeafgiften dækker ikke forbrugsmaterialer som eksempelvis; brændstof, kemi, mejsler, bor, klinger m.v. Det kan tilkøbes og afregnes efter endt lejeperiode.

– Alle priser er angivet inkl. den til enhver tid gældende merværdiafgift.

– Faktura vedr. leje er forfalden til betaling ved fakturaens fremkomst. Ved betalingsforsinkelse er udlejer berettiget til at opkræve 2 % rente pr. påbegyndt måned. Udlejer er ligeledes berettiget til at foretage opkrævning af á conto fakturaer eller ratebetalinger inkl. moms.

Ansvaret for det lejede

– Risikoen for det lejede overgår til lejer ved modtagelsen heraf.

– I de tilfælde hvor transporten af det lejede ikke udføres af udlejer, er lejer selv ansvarlig for, at det lejede er ansvar- og kaskoforsikret under transporten.

– Lejer skal altid selv ved modtagelse af det lejede kontrollere dette for fejl og mangler og straks reklamere til udlejer, i tilfælde af fejl og mangler. Har lejer således ikke foretaget reklamation ved første lejedag har efterfølgende reklamationer ingen retsvirkning.

– Reparationer må kun udføres på udlejers værksted eller hos udlejers mekaniker.

– Lejer bærer alene ansvaret for skader på personer, bygninger samt andet materiel, som det lejede måtte forvolde.

– Lejer skal sørge for at maskiner/materiel er forsvarligt aflåst, og mindre maskiner til værdi 0 – 75.000 kr. skal være låst forsvarligt inde. Undlades dette hæfter lejer for det fulde erstatningsbeløb.

– Ved skade eller tyveri på det lejede hæfter lejer med en selvrisiko, der beregnes ud fra det lejedes nyværdi:

Nyværdi i kroner

0 – 14.999 (Selvrisiko): 5.000
15.000 – 74.999 (Selvrisiko): 8.000
75.000 – 199.999 (Selvrisiko): 15.000
200.000 – 499.999 (Selvrisiko): 20.000
500.000 – 749.999 (Selvrisiko): 35.000
750.000 – (Selvrisiko): 45.000

– Tyveri, hærværk eller anden kriminalitet på det lejede skal meddeles udlejer samt politiet indenfor 24 timer efter hændelsen. Lejer har ansvaret for, at politirapporten kommer i udlejers hænder. Øvrige skader på det lejede skal ligeledes meddeles udlejer indenfor 24 timer. Lejer er forpligtiget til at udfylde skadesanmeldelse herunder skadesdato, skadessted samt årsagen til skaden. Sker dette ikke rettidigt debiteres lejer de fulde omkostninger i forbindelse med skaden. Alt tyveri eller skader skal meddeles til udlejer på tlf.: 23 61 78 67

– Fremleje, fremlån eller anden overdragelse til tredje part uden udlejers skriftlige accept er ikke tilladt.

Ansvarsfraskrivelse

– Lejer bærer alene ansvaret for risikoen ved driftstab også selvom dette kan henføres til fejl og mangler ved det lejede eller ved forsinket levering.

– Udlejer påtager sig intet ansvar for eventuel forsinkelse af et stykke arbejde eller udgifter og tab af enhver art, herunder arbejdsløn eller lignende ydelse til betjeningsmandskabet i den periode lejemålet varer. Dette gælder uanset om lejers tab skyldes mangler ved det lejede eller forsinket levering heraf.

– Lejer påtager sig alene risikoen for, at det lejede kan opstilles og anvendes af lejer som planlagt.

– Udlejer tager forbehold for strejker, lockout og lignende uden for udlejers Forsinket levering berettiger ikke lejer til at annullere ordren, opkræve dagbøder, foretage fradrag i betaling eller tilbageholde forfaldne beløb.

– Ved manglende rengøring opkræves 395 kr. + moms, 493,75 kr. Inkl. Moms

– Ved reparation opkræves 499 kr. + moms, 623,75 kr. inkl. Moms.

Betaling:

– Lejen skal betales via bankoverførsel.

Annullering/Fortrydelsesret:

– Annullering af ordre skal ske senest 48 timer før booket dato.

– Ved annullering med mindre end 48 timer til booket dato, opkræves et adm. Gebyr på 50% af booket lejepris.

OBS: Leje af hoppeborg – Ved dårlig vejr/Regn bliver ordren altid annulleret gratis, helt op til selve dagen. Hvis du henter hoppeborgen, selv om der er tegn på dårligt vejr og der er tvivl om den kan sættes op, bliver lejen faktureret.

Fakturering:

– Fakturering sker efter lejemålets afslutning. På faktura specificeres betalingsbetingelser, forbrug, rengøring mv., samt miljøbidrag og moms.

– Udlejer om fakturerer ikke til andre virksomheder end til lejer, med mindre dette forinden er skriftligt accepteret af udlejer og 3.part.

Advarsel:

– Brug af falsk ID i forbindelse med leje af materiel, samt undladelse af returnering af materiel, betragtes som tyveri og politianmeldes.

Kontakt os

Vi sidder klar til at besvare ethvert spørgsmål, du måtte have, som du ikke får besvaret her på hjemmesiden. Så tøv ikke med at ringe eller skrive til os.

Kontakt os i dag